REGULAMIN ORGANIZACYJNY Klubu Lekkoatletycznego „LECHIA” Gdańsk
- Klub jest Stowarzyszeniem sportowym zarejestrowanym w Krajowym Rejestrze Sądowym, posiadającym osobowość prawną i nosi nazwę Klub Lekkoatletyczny „LECHIA” Gdańsk(KL „LECHIA”)
- KL „LECHIA” działa na obszarze Województwa Pomorskiego. Siedzibą Klubu jest miasto Gdańsk
- KL „LECHIA” prowadzi działalność na podstawie zarejestrowanego Statutu Klubu i obowiązującego prawa
- KL „LECHIA” podejmuje zobowiązania na własny rachunek do wysokości posia- danych środków. Posiada własny rachunek bankowy
- KL „LECHIA” Gdańsk posiada barwy biało-zielone. Klub używa pieczęci, godła i odznak organizacyjnych z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów
- KL „LECHIA” opiera swą działalność na pracy społecznej członków. Do prowa-dzenia spraw Klubu Zarząd Klub w niezbędnym zakresie zatrudnia pracowników
- Celem KL „LECHIA” jest:
- rozwój lekkoatletyki i rekreacji ruchowej oraz zapewnienie swoim członkom i zawodnikom warunków do uprawiania lekkoatletyki;
- upowszechnianie sportu i rekreacji w środowisku osób niepełnosprawnych;
- upowszechnianie sportu i rekreacji fizycznej wśród mieszkańców m. Gdańska Regionu i Kraju
- kontynuowanie tradycji SLA KS „LECHIA”.
- KL „LECHIA” realizuje swoje cele zgodnie z Konstytucją RP i obowiązującym porządkiem prawnym w następujący sposób:
- organizuje szkolenie członków i zawodników, zgrupowania i zawody sportowe;
- prowadzi działalność szkoleniową, propagandową i wydawniczą;
- zarządza posiadanymi przez siebie obiektami i sprzętem sportowym;
- reprezentuje interesy członków i zawodników Klubu wobec organów państwowych i samorządowych;
- pozyskuje środki finansowe niezbędne dla funkcjonowania Klubu;
- organizuje zajęcia sportowe i rekreacyjne dla mieszkańców Gdańska;
- organizuje przewidziane terminarzem imprezy sportowe oraz zawody krajowe i międzynarodowe;
- buduje urządzenia i obiekty sportowe, przeprowadza ich remonty i konserwację.
- KL „LECHIA” może prowadzić działalność gospodarczą. Dochód z tego tytułu służy realizacji celów statutowych.
- Członkiem KL „LECHIA” zostaje się poprzez wypełnienie pisemnego zgłoszenia przyjętego przez Zarząd Klubu i wpłacenie wpisowego
- Władzami KL „LECHIA” są:
- Walne Zgromadzenie Delegatów Klubu;
- Zarząd Klubu;
- Komisja Rewizyjna.
- Kadencja Władz Klubu pochodzących z wyboru trwa cztery lata
- Uchwały Władz Klubu podejmowane są w głosowaniu jawnym lub tajnym w przypadku żądania zgłoszonego przez większość członków władzy podejmują- cych uchwałę. W sprawach osobowych obowiązuje głosowani tajne.
- Uchwały Władz Klubu zapadają zwykłą większością głosów przy obecności , co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania. W razie równej ilości głosów rozstrzyga głos przewodniczącego
- Walne Zgromadzenie Delegatów Klubu jest najwyższą władzą Klubu i odbywa się raz na dwa lata celem przyjęcia sprawozdania z działalności Władz Klubu. Raz na cztery lata, nie później niż w terminie 30 dni od upływu kadencji Władz Klubu, Walne Zgromadzenie Delegatów Klubu zbiera się w celu wyboru Władz i ustalenia kierunków działania Klubu na okres kadencji. W Walnym Zgromadzeniu Delegatów Klubu udział biorą członkowie Klubu oraz osoby zaproszone przez Zarząd Klubu. W Walnym Zgromadzeniu Delegatów Klubu udział biorą delegaci wybrani wg klucza ustalonego przez Zarząd Klubu.
- Zarząd Klubu jest organem wykonawczym Walnego Zgromadzenia Członków Klubu, kieruje całokształtem działalności Klubu i reprezentuje go na zewnątrz oraz odpowiada za gospodarkę majątkowa Klubu. Bieżącą działalnością Klubu i Biurem Klubu kieruje Dyrektor Klubu powołany przez Zarząd Klubu.
- Zarząd Klubu składa się z 4 do 6 osób wybranych podczas Walnego Zgromadzenia Delegatów Klubu, w tym Prezesa, dwóch Viceprezesów i Dyrektora Klubu. Zarząd Klubu w przypadku ustąpienia, odwołania lub wykluczenia w trakcie kadencji Członka Zarządu ma prawo uzupełnienia swojego składu spośród członków zwyczajnych Klubu z tym, że liczba członków pochodzących z kooptacji nie może przekroczyć 1/3 liczby członków pochodzących z wyboru.
- W przypadku ustąpienia Prezesa Klubu jego obowiązki przejmuje pierwszy Viceprezes, zaś Zarząd Klubu w okresie kolejnych 30 dni może dokonać spośród swoich członków wyboru Prezesa Klubu na okres do najbliższego Walnego Zgromadzenia Delegatów Klubu
- Posiedzenia Zarządu Klubu zwołuje Prezes Klubu lub zastępujący go Viceprezes. Obecność Członków Zarządu Klubu na posiedzeniach jest obowiązkowa, nieobecność należy usprawiedliwić ważnymi przyczynami
- Posiedzenia Zarządu Klubu odbywają się raz na kwartał i są protokołowane
- Komisja Rewizyjna Klubu jest organem kontrolującym całokształt działalności Klubu
- Komisja Rewizyjna składa się z Przewodniczącego oraz dwóch Członków. Komisja wybiera Przewodniczącego na swoim pierwszym zebraniu. Komisja Rewizyjna Klubu może uzupełnić swój skład w trakcie kadencji spośród członków zwyczajnych Klubu z tym, że liczba członków pochodzących z kooptacji nie może przekroczyć 1/3 liczby członków pochodzących z wyboru.
- W skład Komisji Rewizyjnej nie mogą wchodzić osoby będące Członkami Zarządu Klubu lub związane z klubem umową o pracę
- Posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbywają się raz na pół roku i są protokołowane
- Regulamin organizacyjny Klubu oraz jego zmiany wymagają zatwierdzenia przez Zarząd Klubu
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 30.06.2001r.